Tutaj jesteś

Jak stworzyć skuteczną ulotkę?

25 kwietnia 2022 Marketing


Nośniki reklamowe są wciąż niezwykle pożądane z uwagi na dużą konkurencyjność rynku. Jego nasycenie różnorodnymi produktami i usługami sprawia, że trzeba się sporo natrudzić, aby przekonać potencjalnego klienta do zakupu. Technik, metod, narzędzi i nośników promocji i reklamy jest wiele, a wśród nich warto poświęcić nieco więcej uwagi ulotkom!

Jak działa ulotka?

Ulotka to od wielu już lat jedno z najtańszych, najprostszych i najskuteczniejszych narzędzi reklamy i promocji. Jej siła i efektywność tkwią w jej prostocie oraz bardzo skondensowanej formie, dzięki której kluczowe informacje trafiają do klienta niemal natychmiast. Nie oznacza to jednak, że dobrą ulotkę można zrobić bez przemyślenia, analizy i zastanowienia. Nic bardziej mylnego! Aby ulotka zadziałała w pożądany sposób musi być dobrze przygotowana i odpowiednio przemyślana. Powinna być też estetyczna i spełniać określone standardy.

Czym charakteryzuje się dobra ulotka?

Możemy wyróżnić kilka podstawowych cech dobrej i skutecznej ulotki reklamowej. W pierwszej kolejności należy pamiętać o języku korzyści, czyli takiej formie komunikowania cech użytecznych produktu, które zapewnią potencjalnemu klientowi dokładnie to czego w danym momencie potrzebuje. Obecnie rynek zalewają przeróżne materiały reklamowe i szansę powodzenia ma ten producent lub dostawca, który przekona klienta, że konkretny produkt czy usługa spełnią jego potrzeby i rozwiążą jego problemy. Dlatego koncentrujmy się na benefitach i unikajmy komunikowania wyłącznie samych cech produktu, aby nie spowodować niepotrzebnego przeciążenia informacyjnego.

Mówiąc o języku korzyści nie sposób nie wspomnieć o tym, by również w ulotce zwracać się bezpośrednio do grupy docelowej. Wszelkie uogólnienia czy próby mówienia jednym językiem do wszystkich mogą wywołać efekt odwrotny do zamierzonego. Zawsze warto kierować informacje do potencjalnego klienta w taki sposób, by czuł, że zwracasz się właśnie do niego. Inna będzie forma zwrotu i treść ulotki dostosowanej do kobiet (bardziej oparta na emocjach), a inna do młodzieży, która zwraca uwagę na ekspresyjne treści czy gry słowne. Zwracając się zaś do osób starszych postawmy prosty i klarowny język.

Podczas projektowania ulotki należy zwrócić również uwagę na ciekawą formę grafiki, która musi być zastosowana w odpowiedniej korelacji do treści. Obecnie z uwagi na ogromną ilość bodźców płynących z otoczenia mamy tendencję do nieczytania, a jedynie omiatania wzrokiem wszystkiego, co znajduje się w jego zasięgu. Właśnie dlatego ulotka powinna przyciągać uwagę, ale jednocześnie nie być nachalna. Najważniejsze cechy produktu powinny być zawarte w zwięzłych i krótkich hasłach (najlepiej równoważnikach zdań). Istotna jest również dobra jakość i gramatura papieru oraz wielkość i kształt ulotki, które wpływają na jej odbiór i estetykę.

Absolutną koniecznością jest poprawność językowa, która niejako wyraża szacunek do potencjalnego odbiorcy. Ulotka zawierająca błędy ortograficzne, stylistyczne czy interpunkcyjne jest już na wstępie dyskwalifikowana.

Dobra ulotka powinna również zawierać w sobie wezwanie do działania nazywane w fachowym języku marketingowym „call to action”. Są to wszelkiego rodzaju bezpośrednie zwroty do odbiorcy, które zachęcą go do sprawdzenia, a następnie skorzystania z oferty.

Jak stworzyć dobrą ulotkę?

Stworzenie dobrej i skutecznej ulotki wcale nie jest zadaniem łatwym. Konieczny jest tu nie tylko zmysł artystyczny, ale również doświadczenie w obszarze promocji i reklamy oraz gwarancja, że ulotka wizualnie spełni oczekiwania. Właśnie dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnej drukarni, która może poszczycić się bogatym portfolio produktów oraz sporym doświadczeniem i wieloma rekomendacjami zadowolonych klientów. Drukarnia ulotek w Krakowie będzie doskonałym miejscem!

Zlecając wykonanie ulotki profesjonalnej drukarni mamy również całkowitą pewność, że jakość wykonania będzie na najwyższym poziomie dzięki odpowiedniemu parkowi maszynowemu, który umożliwia kompleksową obsługę klientów oraz pełną kontrolę nad jakością wszystkich wydruków.

Profesjonalna i warta polecenia drukarnia ulotek Kraków powinna dysponować parkiem maszynowym, w skład którego wchodzą:

  • nowoczesne i sterowane komputerowo maszyny drukujące,
  • naświetlarka, która pozwala zachować kontrolę nad kolorystyką wydruków
  • nowoczesne maszyny introligatorskie i maszyny uszlachetniające (dzięki nim możliwe jest lakierowanie, laminowanie, falcowanie, klejenie, kaszerowanie, złocenie i inne).

Redakcja finansowo.priv.pl

Naszym celem jest dostarczanie czytelnikom aktualnych informacji, praktycznych porad oraz inspirujących historii, które pomogą w podejmowaniu świadomych decyzji finansowych, rozwijaniu własnej kariery i biznes.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?